پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا فعالیت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویری از انتقال پیکر شهدای حاضر در بالگرد حامل رئیس جمهور تمامی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز برگزار خواهد شد(۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند
سرخط خبرها

خراسان رضوی، کم بارش‌ترین استان کشور | کاهش ۶۸درصدی بارش در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۶۸۸۹
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
خراسان رضوی، کم بارش‌ترین استان کشور | کاهش ۶۸درصدی بارش در مشهد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از تنش آبی و رتبه آخر بارندگی کشور در این استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد خدائی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: در وضعیت خشکسالی سختی قرار داریم و رتبه آخر بارندگی در کشور متعلق به خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: در قالب طرح تحول آب استان و کمیته آب، طرح آبرسانی روستایی با جدیت دنبال می‌شود و استان پیشرو در این حوزه هستیم و تا پایان دولت باید این طرح به پایان برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای طرح پساب و ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نیز باید سرعت بگیرد و از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.

خدائی افزود: با همراهی مردم و اجرای طرح‌های مرتبط، از تنش آبی بدون مشکل عبور خواهیم کرد.

کاهش ۶۸درصدی بارش در مشهد

علیرضا طاهری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، نیز در این آیین گفت: در سال آبی بسیار سختی قرار داریم؛ به طوری که با ۶۸درصد کاهش بارندگی در مشهد و ۴۸درصد در سراسر استان مواجهیم.

رئیس شورای انسجام‌بخشی آب و برق خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: مدیریت ۱۰۵ شهر و ۲۸۰۰ روستا بر‌عهده اداره آب و فاضلاب خراسان رضوی است و فعالیت جهادی در حوزه آبرسانی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که مدیرعامل جدید این اداره باید به آن اهتمام ورزد.

پیشرفت ٨٠ درصدی جهاد آبرسانی به روستا‌ها توسط قرارگاه ثامن الائمه

معاون اجرایی قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه نیز در این آیین گفت: از سال گذشته همکاری با شرکت آبفای خراسان رضوی استان برای آبرسانی به روستا‌ها در قالب طرح جهاد آب‌رسانی آغاز شد.

سرهنگ پاسدار حسن سرابندی افزود: تا کنون در قالب طرح جهاد آب‌رسانی توسط این قرارگاه ٢۵٠ هزار متر مربع خط انتقال در روستا‌ها اجرا شده است همچنین تا کنون هشت هزار متر مکعب مخزن ساخته شده و طرح جهاد آب رسانی به روستا‌ها توسط قرارگاه ثامن الائمه ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرصت‌های جدیدی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت آب و فاضلاب ایجاد می شود

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تلاش می‌شود از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکل تنش آبی در استان استفاده شود.

حسین امامی افزود: فرصت‌های جدیدی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت آب و فاضلاب خراسان رضوی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: هوشمندسازی در صنعت آبفا نیز با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه است.

جهاد آب‌رسانی به روستا‌ها به عنوان ابرپروژه در کشور از اوایل سال ۱۴۰۱ عملیاتی شد، این طرح در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت پارسال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکت‌های آبفا ادامه یافت.


در این مراسم از زحمات سید ابراهیم علوی که از سال ٩٧ تا کنون به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، خدمت‌رسانی کرد قدردانی شد و حسین امامی به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی معارفه شد.
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->